JObba, jobba, jobba...

....känns totalt galet att kolla jobb nu, när det är ett halvår kvar innan jag kan/ska börja...
Men man måste va om sig å kring sig gott folk!!!
Så denna kvällen har gått åt till att natta barn först och bara för att jag hade lite å stå i ikväll så ville inte barnen som jag... Tentakler har dom, de små liven...
Men när dom äntligen hade valt att gå till John Blund så fick denna damen snällt sätta sig ner och plita på en käck CV...
Varför känns det alltid som att man låter som "Tja, jag e en ball tjej på 14 jordsnurrrrr som diggar disco å killar å sånt" när jag skriver CVs....?! Va?!
Okej, denna gången blev jag nästan lite nöjd själv.....
Hoppas att dom jag skickade den till tycker samma...
Annars är det samma status; Lite snurrig ibland..., Demoner som dyker upp när man minst anar... å trött... Ibland jättetrött!!!
Innan detta inträffade visste jag inte vad trött var... Visste att det ingick i ordlistan men that´s about it!!!
Well... Okej då! Innan jag fick barn då... =)
Åh, på tal om att vara om sig och kring sig så har min piccline letat sig ut till hela 10 centimeter!!!
Där går gränsen! Så då var det tur att fröken ringde till 75an idag för det går ju inte för sig att få nån coctail i den slangen...
Så idag har jag hunnit med röntgen för att imorgon få en ny piccline, så att allt sen ska flyta på enligt planerna..
Det vill säga äckel-hallonsaft-coctail på Tisdag nästa vecka...
Nervös är jag så att jag håller på att hoppa ur brallan...
Men nuförtiden är ja inte längre nervös för Ulrik(han nästan välkomnas...) nu är det demonerna....
Kan dom bli värre?????
Det är så att man blir rädd för sig själv kan jag berätta....
Nu sitter min käre gube och jagar på, som Packman, för han behöver datorn...
Natti natti mina (rosa)guld-vänner....

Helt Ok...

Goafton!
Idag har jag varit helt ok nästan hela dagen...
Men är det inte kanon så säg?! =)
En hel vecka innan jag ska få nästa coctail...
jaja, man får ju vara tacksam för det lilla nuförtiden... Moahahahaaaaa!!!!!!
Blir inte klok på om det är den totala mängden "drinks" jag har petat i mig eller om det är "bara" den här sista som slagit ut mig alldeles totalt...
För jag är helt slut alltsom oftast.
Å det känns ju inte riktigt som jag...
Blir skogstokig på mig själv när jag inte får saker gjorda!!! Kan liksom bara inte förmå mig...
Jag vill!! Oj, så mycket jag vill!! Men ändå så är det som om nån stoppat cement i brallan...
Sicken tillgång man är?!?
Har blivit väldans bra på att natta barnen för då nattas även frk Åberg...
Men som sagt, känner att det är på G igen, men det kan ju kännas litta surt när det är en vecka kvar...
För stunden går min energi åt att leta efter ett skrivbord åt prinsessan i huset...
Inte helt smärtfritt ska ni veta då det har vissa kriterier...
Men det ska nog lösa sig det med!
Är ute i god tid i alla fall...; Till Maj....
Kan ju vara så att det behöver målas och fixas med och då finns det tid till det med!
Så nu blir det en snabb-blurr på nätet sen är det dags för konserverings-tid...
Kram på er alla mina (rosa)guld-vänner....

Men kära nån då....!!!

...som vanligt har helgen bara rusat förbi!!!!!
Där det ingick ett minikalas för Augustin eftersom att hans mamma var infektionskänslig så jag fick egentligen inte träffa folk, men helt utan kalas kunde vi ju inte vara...
Gjorde faktiskt en avstickare i fredags och tog en snabbis på stan också... Två affärer...
Kände att när jag äntligen kunde och hade samlat mig så att jag VILLE och hade ORK att gå ut, då kunde inget stoppa "denna där"...
Denna gången har cellgifterna verkligen slagit ut mig helt totalt!!!!
Jag är så trött att jag varken vet ut eller in...
Brukar kunna ta mig samman efter ett par dagar men denna gången; ICKE!!!
Har fortfarande ont i kroppen och demonerna kommer och går... Blixt-huvudvärk så fort jag blir minsta stressad...
Lätthanterligt när man har en del barn att hålla reda på?!
Nä, fortsätter det såhär vette katten om jag är med på denna "leken" mer...
SÅ för stunden är det inte mycket positivt att säga...
Jag har till och med gått ut i mjukisoverall idag... Så Pigg är fröken Åberg för stunden... Fattar ni?! Mjukis!!!!!!
Som en uteliggare!!!!!
Nä, Tewiiiiii!!!!
Pricken över i:et är vår lille son som har fått märkliga utslag på sin lilla kropparackare....
Så han får följa med till vårdcentralen när det är dags för picclinen imorgon! En olycka kommer sällan ensam...
Och jodå, när det är obalans i hemmet vad händer då?!
Japp! Casanovan presenterar sig på sitt "charmanta" vis...
Imorgon är en annan dag....
...som kommer bli betydligt bättre än denna!!!
Hoppas att ni har det betydligt bättre mina (rosa)guld-vänner!!!
P.s Nu är det dags för skönhetsömnen så att man konserveras sådär snyggt... =)

våfflor!!!!

Glad som en speleman!
Våffeldagen är här!!!
Å ingen köbeskrafs här inte!!!
-Men det blir det nästa gång!!!! Fy farao vad äckligt!!!!!
Ordentliga grejer skulle jag ge mina barn och det var nog de värsta våfflorna jag nånsin ätit....
Smakade som belgiska, tunga och söta... När jag ville ha såna där goa krispiga, nästan neutrala i smaken...
Så bidde det inte!!!!
Jaja, nu har jag provat på det med....
Som sagt nästa gång köper jag påh påsen...
Annars har dagen varit till belåtenhet måste jag säga...
FANTASTISKT VÅRVÄDER!!!!!!  så då tog vi chansen att åka ut och lufta oss och titta på litta blomster....
Tänkte att jag skulle försöka piffa upp stämningen här hemma... Inte en växt så långt ögat når för tillfället...
Ok, förutom några tappra orkide'er som kämpar för sin överlevnad...
Och jag har hört att man blir snabbare "frisk" om man omger sig med saker som man tycker om och tycker är trevligt att vila ögonen på....
Så då får det bli blomster!!! Det kan man väl inte bli annat än glad av?!
Sen blev det påskpynt i form av fjädersättning...
Grannt!!!
Strax därpå ringde min Ingela med beskedet som vi inte vill ha; Infektionskänslig IGEN!!!!!
Aptraodet!!!!
Så det blir världens minsta 1års-kalas till helgen...
Lovar och svär min älskade lille Augustin att jag ska fira 2års-dagen dubbelt upp!!! LOVAS!!!!!!
Tänk att det bara är ett par månader sen denna bilder togs och så mycket som har hänt/ändrats sen dess....
Agge har hunnit bli ett...
Jag har "hunnit" gå upp tusen kilo... Bli av med tusen kilo hår.... Blivit schizofren(!?!??)
Jamen kära nån, som det hänt grejer!!!
Men nu är i alla fall demonerna borta för denna gången!!!
Litta ont i kropparackarn fortfarande men inget en liten pilla inte kan fixa....
Ska bli kul och se hur det går med nästa behandling....
Kanske blir jag en trollpacka... eller kanske når annat spännande som läkarna aldrig sett(MEN som de säger att de ser varje gång någon tar dessa gifter...)
KUL?!
Men så länge solen lyser så gör jag det med!!!!
Våren är här mina (rosa)guld-vänner!!!!!

Sicken tid!!!!

Gudars skymning sicken tid det har tagit denna gången!!!!
Har fortfarande ont i kroppen och ångest/schizofreni men nu ser jag i alla fall ljuset i tunneln...
Nu är jag nästan helt säker; Har hellre Ulrik på besök i en vecka än detta skitet...
Jag försöker allt vad jag kan men...
Värst är nog ångesten för barnen...
Aj, så ont det gör när man som förälder inte känner att man är så delaktig som man skulle vilja vara...
Blir korta inlägg för det är verkligen inte mycket annat att "vänta ut" detta...
Bara ett evigt ältande om hur drygt allting är och det vet vi ju att det är vid detta laget så då är det bättre att hojta till när det är annerledes istället tycker jag! =)
Men idag har jag faktiskt varit ute och åkt en sväng med gubben och lillen!
Med tanke på att jag spenderade min minsta sons 1-årsdag i sängen så tyckte jag att detta var som en tokfest!!!
Utanför hemmet?! Fantastiskt!!!
Vi tar igen allt till helgen!! Lovas!!!! KALAS!!!
Och vad är en dag i förhållande till livets alla resten av dagar?!
Hmmmm, just det!!!
Tänk på det mina (rosa)guld-vänner när ni nattar denna kväll...

Sakta men säkert...

...så är jag snart på banan igen...
Men jag måste säga att denna gången varit galet tuff...
Återigen mest med mitt huvudbry... Svullen, tokätit, nerver utanpå kroppen-känslan... Inget Ulrik men frågan är nu vilket som är värst...?
Kanske skulle föredragit Ulrik i alla fall...
Var och la om min piccline idag på 75an(tejpen hade lossnat) då min kära piccline-sköterska undrade hur det var med mig för jag såg inte riktigt lika "sparkling" ut som jag brukar...
Demonerna... Kan fortfarande inte hitta nåt annat att kalla det för.... Fruktansvärt!!! Det värsta är att ju mer saker jag VILL göra desto mindre kan kroppen förmå sig att ta sig för nåt överhuvudtaget!!!
Låter som värdsliga ting kan jag förstå men faktum är att det VERKLIGEN suger musten ur en...
Lite som att läkaren vill ha in en på hispan mot ens vilja...
Kan höra snacket på 75an...:
-Pumpa i henna litta mer för såna som henne kan vi inte ha springandes runt på gator och torg!!!
Såna måste vi spärra in! Sen blir jag inlagd hos de vita rockarna med mina armar korsade i en märklig vit tröja...
Men nu!!!
NU!!!
Nu börjar veckans höjdpunkt!!!
Mrs Montazami-time!!!
Njut av den kommande konserverade quinnan mina (rosa)guld-vänner...
För det ska ja!!!!!

Full?!

...nu känns det verkligen som att den berömda fyllan slagit till...
Då får man vara tacksam att det är helg... Fast jag kan berätta att det inte är superskoj att vara på fyllan en fredags eftermiddag på apoteket alldeles själv...
Känns som hela världen glor....
Man vill bara ligga i sängen och vänta tills fyllan och svettningar ebbat ut...
Har just kommit på att helgen efter mina coctails-tisdagar inte är några bra helger...
Full, huvudbry, svettig, stingslig(eftersom att jag gärna VILL göra saker men inte riktigt reder ut det, så blir man lätt så), bakishungrig på allt flotttigt som kan tänkas att uppnås i mina kvarter...
Nä, inge smickrande det här...
Men till Mändag ska nog fyllan vara ute igen!!
Kan välla säga att det blir värre och värre efter varje party också...
Nä, vad är det för vits med att älta detta?!
Men nu vet ni...
Så jag får väl luta mig tillbaka och glo i taket ett par dar till tills jag kan se nyktert igen!!
Ta hand om er och ha en riktigt go helg mina (rosa)guld-vänner...

Twilight zone...

...Jahapp, gott folk...
Allt som vanligt här...
Sådär seg i skallen som man blir när man varit på fest...
Idag har det inte gått i många knop ska ni veta....
Sen är det ju det där med att ögonen vill stängas men resten av kroppen vill göra annat...
Det är en märklig känsla....
Men för tillfället går mina tankar till vad jag ska hitta på när allt detta är över...
För när "klockan" slagit den 18 Maj så är jag klar med allt vad cancer heter! Njaaa, nästan i alla fall; Lite strålning över sommaren(och tyvärr talar vi inte om solstrålning då) och Herceptinet fortsätter i ett halvår, sen är det ju så klart en hel del kontroller...
Hahahaa!!! Kanske är lite före min tid som vanligt...
Men jag vill verkligen börja jobba nu!! Superladdad!!! Well, kanske inte just idag men, annars!!!
Efter tre barn skulle det vara så kul att få komma loss och inte "bara" vara mamma... Förstå mig rätt nu är ni vänliga...
Goda, härliga och väldiga planer smids här i residenset....
Men är det någon där ute som har ett tips så är ni mer än välkomna att höra av er!!
Filmstjärna?! Har ju fått lovord som Ariel-Den lilla sjöjungfrun....
Kanske Astrid Lindgren-land som Pippi kanske skulle vara nåt?!
Jaja, vi får välla se vad det blir av denna quinnan när hon blir stor! Hahah, också roligt det där med stor...; Snart väger jag lika mycket som när jag var höggravid... Smickrande?!?
Sen har vi ju haft ett par sjuklingar här hemma... Men som nu är på bättringsväg... Så imorgon ska vi hoppas på fint väder så att vi kan komma ut och lufta oss litta...
Oh, jaa! Så klart har vi haft vår cancer-spårhund med oss även denna gång! Det är inte klokt som vår Casanova kan!!! Lätt som en plätt att han kunde klarat testet som epilepsi-hund!!!
Nu mina (rosa)guld-vänner så fastnade mina små springor till ögon på "Antikrundan"... Har någon slags fetisch för gamla ting...
Så nu slår vi igen blogg-luckan för idag och jag får önska er alla en riktig god afton!!!

Ah, tredje gången gillt!

Som vanligt gick dagen över förväntan och hur sjukt det än låter så tycker jag, att som vanligt när man är på fest, att den alltid slutar för fort/tidigt...
Det är liksom en trygghet när man är där, sen att alla är så vansinnigt duktiga, kunniga, hjälpsamma och det bara haglar vackra ord över dessa fantastiska människor som jobbar på 75an...
Och idag var det ännu bättre för jag hade celebert besök av den vackra prinsessan Beckasine, som ständigt undrade när alla människor skulle sluta prata med henne så att hon kunde fortsätta måla...
Men Tullan då?!
Skötte sig exemplariskt!!!
(i bakgrunden står damen som satte in min piccline, två dagars arbete...) som idag fick lägga om den istället...
Förstår ni att nu har jag i stort sett gjort halvdelen... Så nästa gång slipper jag hela tablett-festen före men istället ska illamåendet göra sig bekant, med besked tydligen... Bläääää!!!!!
Samt att håret verkligen försvinner...Mmmm, looking forward to.... Inte!!!
Det är ju så när man ska ge sig in i nåt som inte vet hur det slutar..när det dessutom handlar om mediciner kan man ju bli smått stressad...Det är också tre olika cellgifter som ska blandas... Än så länge har jag bara haft ett slags cellgift kompletterat med Herceptin...Dvs lite mer kontrollerat, precis som denna damen gillar det! ;-)
Här ser ni mig med min festkompis; Pumpen!
Paparazzi-Loppan har fotat mamsen på festen...
Så nu får vi se vad de kommande dagarna har att erbjuda denna svensken...
Hoppas att allt är väl med er alla där ute, mina (rosa)guld-vänner!!! ;-)

Tjenamors!!!

Så har det hänt igen...
Totalt missat att blogga hela helga, för jag har haft tusen ting att göra, så att mitt stackars huvud blir alldeles grötigt...
Jaja, mer än vanligt...MYCKET mer än vanligt...
I Lördags fick jag köra Beckasine och mormor till Malmöflickorna så att jag fick chans att köra till ILVA och byta vår guld-"fatboy" under tiden som mormor vaktade och Lillan gympade...
Hahahaaa, ni skulle sett oss!! Lite "Hur-många-virriga-damer-går-det-in-i-en-Peugot-med-en-fatboy-intryckt-i-baksätet????"...
Sen hade fröken sol äntligen behagat att visa sin bästa sida, det vill säga strålande!!!
Då går denna familjen till lekplatsen och myser...
Det var bara det att denna tanten missat att det bara för ett par dagar sen har varit massor av snö och när snö smälter så blir det blask istället...
Men gissa om ungarna tyckte att det var kul?!
Deras kläder var mindre kul om man säger så... (Men skitiga barn är glada och lyckliga barn!!!)
Sen var det dags för Ladies-night hos Josephinen!!!
Jag och Loppan skulle få festa till det litta!!
Det blev en kanonkväll!!!
God mat(Tack Angelica!...OCH Juschan så klart!!!), trevlig värdinna(Tack Juschan), trevligt sällskap(Tack alla flickor som var där!)...
Och barnen skötte sig exemplariskt!!
Ja vad mer kan man säga... TOPPEN!
Utöver detta så hade Agge gått och fått tredagars-feber....Ljuvligt..
Så den natten sov jag mer eller mindre mellan 02.00-04.00...
Söndagen kändes som en sån Söndag jag gillar allra bäst; Tura... med bilen då...
Perfekt för Beckasine för det är det enda sättet att få henne att slumra till på dagtid...
Först på tur stod Vellingeblomman så Valle kunde se lammen...
Sen ville mamman till Hönan Agda...
Inget fancy att finna nånstans så vi kom hem tomhänta... MEN nöjda!
Och medans ungarna var utvilade så var deras kära mor mer än död...
Som ni säkert förstår blev det en MYCKET tidig afton...
Denna veckan böjade som alla andra veckor med coctail-fest på schemat; Labbet!!
Samt en total kortisonfest... 74 stycken tabletter på tre dagar ska knapras... Man blir ju lite smått laddad av dom...
Så det blir en hel del gjort dagarna då det finns kortison i bilden...; Idag har vi rensat ut källaren i ett par timmar...
Min gube fullkomligen älskar det... NOT!!! Men denna gången höll han sig i skinnet och det blev riktigt bra!
Och nu mina (rosa) guld-vänner,en annan favorit; Hollywoodfruar med min idol; Maria Montazami!!!
Jag bara dyrkar denna quinna!!!!
Så nu är det Tv'n som gäller!!! (Och imorgon är det den sista gången med denna typen av coctail så nu är det tre omgångar med en ny typ som väntar....Spännande...)
Njut av Hollywood, allt (rosa)guld-folk där ute, för det ska jag!!

Fredag!!

...jodå... såatt...
Idag har jag först varit på 75an för omläggning... Ähhmmm, gissa om skillnad mot vårdcentralen....???
Sen bar det iväg mot staden... Jodå, med sonen min och återigen min käre bror som får följa med på systerns upptåg...
För det är väl varje mans dröm att hänga i tjej-affärer?!?
Men han skötte sig som den gentleman han är...
Och jag får välla säga att dagen var till belåtenhet...
Då förstår ni nog att jag inte kom hem tomhänt... Hahahaaa!!! Vad är det med kvinnor och shopping?!
Kanske är det shopping-eufori som gör att jag inte alls är trött ikväll...Eller i alla fall än så länge...
Min vän herr trött kan dock knacka på dörren när som och han kommer alltid oanmäld...
Imorgon är det Tjejkväll som gäller (hoppas att mina blå vill följa med...) för jag är supertaggad!!!
Naglarna är lackade så dom ser i alla fall fram emot att gå på galej imorgon...
Nu envisas guben med att titta på "På Spåret"...
Och jag känner mig alltid som "unga snillen spekulerar" när jag sitter som en fågelholk och bara gapar och undrar hur folk verkligen KAN svaren på dessa frågor!!! (Guben är en av dom som kan...)
Gör ju inte saken bättre....
Så nu får jag väl sätta mig upp i soffan och liksom låtsas att jag är med och kan svaren... Fast det låter mest som ett mumlande från min sida...
Så mina (rosa)guld-vänner; Ni önskas alla en riktigt go helg!!!

I made it!!!

Jojomensan!!!
Idag så small det till ordentligt!!!!
Fick med mina käre bror till ILVA OCH IKEA!!!!! Hahahaaaa!!!!!!
Båda två på samma dag!!!!! hahahahaa!
Är så nöjd med det!!!
Bara att gå omkring på Ikea får mig att må bra...; Tror att det är mina år utomlands... Känner många som känner som jag och de flesta har faktiskt också spenderat ett par år utanför Svea rike... Det sägs ju att det inte finns svenskare svenskar än dom som just finns utomlands... Eller vad säger du, NInisen?! ;-)
(Tack för goa sol-hälsningar får jag passa på säga...De värmde gott!)
Sen har jag faktiskt hämtat mina barn på dagis idag...
Woohooo, det gör man ju inte alltför ofta nuförtiden... Så det var supermys....
En annan liten detalj i nutiden är att jag märker att jag kommit in i nåt slags schema...
Efter nattning av alla barnen så är det först facebook en stund sen blogg, för att sen göra klart inför kvällens TV-program.... Piggt?!
Tant!!!
Men det är sant!!!
Samma sak ikväll... Men lite speciellt är det idag..: Jack5ons.... Say no more...Spännande!!!
Har tid för piccline-omläggning på Umas imorgon... Blev nog inte helt riktigt sist...
Jaja, det känns en del tryggare på 75an än på vårdcentralen...
Och efter det tänkte jag göra stan... Vi får väl se!!! ;-)
Ta hand om er mina (rosa)guld-vänner!!!

...å de bidde en väst...

Nähä, inte idag heller...
Helt ärligt, nu är det dags att gaska upp sig!
Känns som den där sagan där den liile gubben ska sy en kostym men det slutar med en väst...
Nåväl, istället gick dagen åt att göra pill-görat, det vill säga; Valles gosedjur skulle stoppas och sys igen(Klart att det är Valles grejer som ska tas om hand...), sortera min hobby-låda(julpyssel överallt...)
Jamen, ni vet sånt som man drar sig för i evigheter... MEN nu är det gjort!!!
Nu vill jag börja fixa i sovrummet som jag kallar den sanitära olägenheten... Bara för att jag inte kommer överens med inredningen där inne så bryr man sig liksom inte hur det är där... Vilket är helt bazurk för det är ju DÄR om någonstans det ska vara fräscht och "Feng-Shui-igt"....
Så nu är det sovrumsplanering som gäller för hela slanten!!
Man blir lite som man är när man är gravid, lite sådär "boig". Man vill dona och fixa i hemmet...
Hahah,kanske därför jag inte kommit någonstans denna veckan?!
Men nöjd jag är med att allt smått har fått komma på sina platser igen!
En annan sak jag är nöjd med är att min frissa har "stannat upp", så idag har jag endast haft en scarfs a la bandana för i nacken finns det ännu gott om det.
Tror inte att jag skulle kunna gå ut så men hemma funkar det.
Just nu är det  "Drömmen om Italien" på Tv... Så skoj, tycker jag... Man får drömma sig bort ett tag... När dom annonserade ut castingen till programmet var jag lite sugen... Men på grund av barnen insåg jag mina begränsningar... Tack å lov, annars hade jag väl kastat mig ut i det också...
Man får i alla fall se litta sol och det är man ju inte så värst bortskämd med nuförtiden...
Så då får man drömma sig tillbaka till förra sommaren...
(Tänk så ovetande man är på dessa bilder...Det var sommar, sol, picknick i det gröna och det var Majas Alfabet på Sofiero med "Sväran" och barnen...)
Detta var den enda bilden som inte är suddig på Valle... Därav minerna på oss andra...
Morots-Beckasine bredvid Maja...
Mor och dotter... (Alttså Beckasine till vänster och mamma till höger. Det är INTE mamma i mitten!)
Det var vad sol jag hade att dela med mig av...
Den sol jag får idag, är av er, mina (rosa)guld-vänner...
Natti-Natti....

Jag vill, men icke di blå....

Gick jag ut för starkt idag??
Mina intentioner var ju så goda för denna dagen...
Omläggning av picclinen på vårdcentralen hos den virriga syster Karin med sin lilla hjälpreda(som hon själv säger är bra att ha för att det tar så lång tid att fixa picclinen, då är det bra att ha en kollega/vännina där, för då går tiden lite snabbare...)
Jojo, på riktigt!!!
Och då var jag på G, men vad som hände därefter vettekatten...
När jag kom hem, egentligen bara för att hämta Agge för att ta en tur på stan, så bara dalade jag ner i soffan och kom nästan inte därifrån på hela dagen...
Mina ögon villa bara vara stängda... Alltså inte sova, bara stängda!
Så där satt jag..., med stängda ögon... och försökte se på Tv...inte helt lätt...
Framförallt; Urtråkigt!!!
Fram på eftermiddagen hade jag skavsår av allt sittande så då blev jag sådär märkligt rastlös och bestämde mig för att baka(jag ska ju inte vara sämre än guben min,väl?!)...
Så det gjorde hon! och nu är nästan allt uppätet...
Har också tagit mig i kragen och tvättat mitt hår vilket är så najs för det lägger man numera i handfatet och där får det ligga!
Haha, tänk om man kunde göra det annars också;lägga frissan och gå och kolla tv...
Annars då?! Jomen visst..,med risk för att låta som att jag är minst hundra år; Shitpomfritt, som tiden rinner en ur händerna!
Redan Mars och lille Augustin fyller snart 1 år!!!
Det känns verkligen som att jag nyss fött honom!! (och DET är faktiskt första gången jag säger det efter tre barn...)
Härom natten vaknade jag av att jag fick en spark någonstans på kroppen(är numera totalbedövad när jag sover tydligen för jag kan fortfarande inte säga vart på kroppen...)
I alla fall konstaterade jag då att det var Valentin som hade stapplat in till mamma och pappa...
Men efter ytterligare en koll insåg jag att det var Augustin som pappa lyft över till vär säng...
Nummer ett: Galet att jag inte vaknat...
Nummer två: Att jag inte förstått att lille Agge blivit så stor...,tyvärr för att det mesta av min sista tid gått åt till andra tankar än mina barn...
Såhär tror jag att Agge ser ut när han nannar...
När han egentligen ser ut såhär...
Hmmmmmm......
Måste skärpa mig!!!
Håll tummarna att mina blå vill hänga med mig imorgon...
Till dess mina (rosa)guld-vänner;
Dröm sött!!!

Idolerna tillbaka!!!

Måste skynda mig att plita ner ett par rader för nu är det paus i "fruarna" och mina ögon kämpar för fullt att hålla sig uppe....
Hon är ju bara helt fantastisk; Maria Montazami!!!
Imorgon ska jag bättra mig på bloggen ...
Kan ju själv tycka att det saknas litta bilder nu...
Guben min har tvättat hela dagen och kvällen har gått åt att vika allting, som är mitt jobb...
Imorgon blir det ordning och reda!
Så mina (rosa)guld-vänner...
TAck för att ni är med mig! och nu;
Gonatt...

...å festen fortsätter...

...men denna gången menar jag på riktigt!!!!
Morgonen började helt underbart med storfrulle, det vill säga; croissanter OCH american pancakes...
Man vill ju hålla formen till Beach 2010.... Hahahaaaa!!!!!
Som sagt, det är jy bara att total-glömma detta året.... men man får ju vara glad att man är MED på Beach 2010 får man ju då tänka istället... Inte för att jag skulle ha kolat på en kvart, men jag menar bara att man ska vara glad att man är här överhuvudtaget...
(Tro nu inte att jag tänker gå omkring och se ut såhär valrossig resten av livet bara för att jag är så tacksam för allt och inte tänker bry mig...ÅH NEJ!! Men just nu är jag glad för att jag inte mår illa och har massor av ork att stå på benen och äta massor... )
Nåväl, min kära gubbe hade fått för sig att skridskor stod på schemat för honom och de stora barnen... Vilket inte gav så mycket för de kom strax tillbaka igen...
Medan de var borta kom min kära väninna Sanne( som numera har bosatt sig i Götet så man ses inte så mycket som man önskar) så det var helig tid!!!
Men dagen var inte slut där!!!
Mer finbesök stod på lut för sen kom svärföräldrarna!
När klockan var fem var våra barn så trötta att vi fick hålla dom vid liv genom badning... Klockan sex hade dom redan sovit en stund och var nerklockade för natten...
Så det blev massor av vuxentid ikväll... En HEL film har jag hunnit med!
Plus att skriva ett par rader här....
Kan det vara möjligt?!?
Veckan som knackar på har i stort sett ingenting att erbjuda.... Skönt....
Inget Umas, ingen kurator, inget labb..., Inte nåt!
Ska bara ta dagen som den kommer...
Ljuvligt!!!
Så nu hoppas jag att ni också får njuta av kvällen mina (rosa)guld-vänner!!!

Ahhhhhh....

Men får ju be om ursäkt...
Har inte skrivit på en stund men mina värden har varit bra, så då har jag passat på att umgås med mina nära och kära....
Idag har vi varit på kalas i Linderöd....
Aldrig hört talas om, men vilken underbar idyll!!!
Framförallt så himlans kul att komma ut igen!!!!
Där fanns tusen ungar som alla hade precis lika roligt som föräldrarna!!!
Grädden på moset var ju häst och-vagn för barnen... Snacka om party-höjare.... Va?! Superkalas!!!
Jag min klant missade helt bort att fota men det togs en hel del bilder som jag hoppas kan landa här så småningom...
Jag träffade en "gammal" väninna som också har haft cancer och säga vad man vill, men det är så skönt att prata med andra som vet vad man pratar om...
(Nu är jag en sån där sekt-medlem igen...Hahahaaaa.....)
Nu är jag galet trött (men oj så bra jag mår!!!)
Men nya äventyr väntar imorgon så denna damen behöver ladda batterierna...
Gonatt alla mina (rosa)guld-vänner....

Nu så!

NU börjar man vara med igen...
Idag har vi tok-njutit av det fina vädret!
Varit ute och gått på stan men Guben min, Augustin och Casanovan...
Underbart!!
Och nej... vet fortfarande inte om jag är kompis med min peruk men samtidigt är jag inte okej UTAN den heller...
Kanske är det en vanesak... Kanske ser jag helt crazy ut... Vad jag VET är att jag ser fullkomligen bisarr ut utan någonting alls på den nu halvkala hjässan...
Ikväll tog jag beslutet att vara utan ett tag... Då fick Valentin syn på sin kära mor och utbrister; Åh, mamma tappar hår! Mamma ledsen!
Då fick jag ju snabb-kontra med att mamma var inte ledsen, men jodå, Valle hade bestämt sig; Mamma var ledsen...
Kort därpå somnade han på mitt bröst...
Tror nog att det är den stackarn som tar det allra hårdast... Fast att han inte säger så mycket om det... Och det bästa med det hela är att han "bara" är två år och kommer inte att minnas detta om ett par år.
Möjligen med hjälp av bilder men det kan jag lova och svära, att det kommer aldrig att finnas bilder på mig utan någonting på denna skallen!
Men nu är det denna som gäller!
Ja, får väl gnola på hur nästa ska se ut...
Mitt största bekymmer med denna är att det går en "list" uppe vid benan som gör att man ser att det är just en "WIG"... Täcka över tänker jag...täcka över...täcka över....täcka över....
För att tala om någonting halt annat så MÅSTE jag bara dela med mig av min kära mans senaste hype...
Baka...
Såhär ser det ut i vårt kök just nu...
Ni ska se hur ömt han lindar in detta bröd... Värre än en nyfödd bebis....
Sen att han radar upp alla mjölsorter som en altartavla... Börjar ana oråd...
Fast å andra sidan får familjen världens godaste bröd så det är bara att knipa igen och le sitt MonaLisa-leende...
Han är världens bästa!!!....
Hmmm... tror bestämt att jag ska gå ut och ta mig en bit!!!
(För er som är intresserade så är det en beställningsvara som görs utav enorma mängder kärlek...hahaaa!!!!)
Massor av (rosa)guld-kramar till er alla!!!

Superhjälte...

Ahhhhh....
Nu börjar jag så smått komma tillbaka till mig själv igen...
Det är så svårt att beskriva men det närmsta är nog fortfarande demoner... Låter ju som att man har tomtar på loftet...
Men det visste ju vi alla redan...
Då är det väl tur att man har små superhjältar hemma som gör att man glömmer tid och rum för en stund?! =)
Idag var jag och la om min piccline och då frägade sköterskan(på vårdcentralen) om det inte är jobbigt med att ha cancer OCH ha så små barn samtidigt?
Svaret är ju totalt det motsatta; Dagarna bara rusar iväg med tre barn runt omkring en som fullkomligen sjuder av liv!
Vad jag däremot tycker är trist är att de ska behöva se sin mamma på detta sättet...
Men samtidigt kanske det gör att de blir stärkta på nåt sätt... Ja, vad vet jag?! Känner inte att jag riktigt har koll på det och nu är det ju som det är och det är bara att göra det bästa av denna stunden med...
Men det är ju inte kul det här med håret... (för det är ju det Dom ser)
Det med demonerna går ju ganska så snabbt över MEN håret....
Man ser ju inte klok ut!!!
Numera måste man planera sin dag utefter sin peruktid; Om jag vill gå och lägga mig mitt på dagen så får man tänka efter så att man inte ska gå ut mer den dagen så att man kan ta av den... För gå ut UTAN den gör jag inte!!!
Och det är inte helt lätt att styra upp denna lilla sak på huvudet ska ni veta! KLister, lim , livrem och häftmassa är det som behövs! Okej då, kanske inte allt det där kankse men nästintill! =)
Imorgon är det tid hos Carl M Lundh... och jag vet fortfarande inte om jag ska raka mig eller ej...
Som det ser ut nu kan jag nämligen ha keps på och då ser det ok ut( i alla fall i nacken,hahahaa)!
Men om jag rakar av det så ser det inte längre ok ut för DÅ ser man sådär sjuk ut...
jaja, får väl se imorgon då!
Går och inbillar mig att ju mer som lämnas kvar desto snabbare ser man resultat när det är på väg ut igen...
Mmmm, hoppet är det sista som lämnar en... hahaa!!! Just nu ser jag väl ut som en clown... Ja, fast utan kryll då...
För det mesta uppe på huvuvdet är numera ett minne blott...
Men  på sidorna och i nacken finns det ännu!!
Grann så det tåras!!! =)
Nu ska det mysas!  Valentin är fortfarande vaken och nu ska det snusas på denna lilla rackare tills han stupar!
Gonatt alla (rosa)guld-vänner!

Ny vecka nya utmaningar...

Goddagens!
Fullspikad vecka! =)
Idag ska vi försöka få rent vår lilla "kräk"-prins Casanova... Det brukar ju ta lite tid så jag vet vad denna dagen bringar men måste ändå säga att det är en go och mysig start på veckan...
Och han har klarat sig bra de sista dagarna(å andra sidan har han inte fått så mycket till käk heller...) Stackarn!!
Imorgon är det dags för mitt veckomöte hos tandläkaren IGEN... Klippkort önskas...
Plus omläggning av min piccline, dock på vårdcentralen så jag behöver inte ta mig till Umas... Dejligt!
Onsdag, ja då åker barret och peruk nummer två ska sys in för att passa denna damen...
På Torsdag ska jag till kuratorn för att "förklara mig" frisk (jaja.., så gott det går i alla fall,hahaha!)...
För att sen fortsätta festen på labbet för att kolla mina blodplättar. Jamenvisst, nu börjar den festen igen...
Veckan avslutas med en liten tillställning på Umas som heter "Look Good, Feel Good"... Där man får lära sig om hur man kan se så  bra ut som möjligt när man går på stan så man inte skrämmer folk... Hahhaahaa!!!!!
På tal om att skrämma folk...; Denna helgen var ju premiär med peruk på utomhus... Weeeell, kändes det toppknasigt eller vad?!
Glor alla eller är det bara jag som tycker att jag är ute och går med ett HÅR!!!
Vilket i sin tur känns om möjligt ännu märkligare för normalt sett tycket jag att det är något av det roligaste som finns när folk glor...
Men inte nu... Hoppas att det vänder annars kommer det nog att bli lite tufft efter fyra månaders hemma-fängelse...
Då bli det till att man kommer att få släppa ut kossan på grönbete lite pö om pö så hon inte löper amok....
Nä, det får vi verkligen inte hoppas på!
Nu ska det råddas inför vovvetvätt!!
Önskar er alla en riktigt god (rosa) guld-dag!!

RSS 2.0