Prima!

Ah!!!!!!
För första gången på väääääääldans lång tid känns det som att jag är gamla Cecilia igen!!!!!
Ni vet, sådär på gång liksom!
Får saker gjorda och glömmer minimalt med saker... ;)
Har haft en fantastisk helg med min familj som jag nog utan att varken fråga eller titta efter, kan säga på rak arm vad vi gjort!!! Mmmmmmm, jag vet! Duktigt!!!
Torsdagen bjöd ju på festligheter på Gentlemannadagen(Jägersro)... Herr Saade fick endast lyssnas på, då vi med nöd och näppe hann dit då folk hade vallfärdats som om sista dagen var kommen...
(Till kvinnor som bor över Atlanten och som INTE vet vad  en viss Herr Saade är för något kan jag berätta att han var det bidraget som skulle skickas till Eurovision Grand Prix, anser vi...) Både Beckasine och Valentin går och lallar på "Manboy" dagarna långa...
Istället hann vi med lite karuseller...
De första "vanliga" barnkarusellerna gick välla bra...
Men sen fick min man med sig båda barnen till spöktunneln....
Och av någon märklig anledning så fick inte guben plats bredvid(som han gjort på de andra karusellerna) så då ansåg han att det gick alldeles utmärkt att låta dessa två BARN att åka själva... 2 och ett halvt år respektive 5 år!
Kan tilläggas att hans fru(det vill säga jag...) inte var helt nöjd och jag vet inte i ärlighetens namn hur jag kunde gå med på det, men för stunden kan jag bara skylla på Guppy-tänket, för helt plötsligt ser jag bara mina barn fara iväg i den skruttiga vagnen in i nåt märkligt gap av nåt monster av värsta slaget...
Det är inget glädjetjut ni skådar... Just i detta ögonblick vet jag inte som mor om jag ska kasta mig in i gapet själv och hämta honom eller om jag hinner klättra upp och fånga upp honom innan han åker in i nästa gap...
Detta vart resultatet...
Tro det eller ej men det gick ganska fort över och det pratas fortfarande om att dom gärna åker karusell igen men inte den läskiga...
Vi avdramatiserande det hela med lite ponnyridning...
Självklart ville Loppan inte sitta PÅ en häst när det gavs möjlighet att avnjuta en tur bakåtlutad och avkopplad...
Men Valle ville bestämt upp på hästryggen! (Anar mig till lite Jocky-tendenser...)
Och här ser ni den stolta modern...
...och kan ni tänka er; Bara detta på Torsdagen!!!
Sen vart det(vad jag trodde då) en sista omläggning av min piccline på Fredagen för att sen dra norrut till Svärmor och Svärfar... Alltid lika trevligt!!!! Hade man fått önska vilka som helst så hade jag valt just precis dom!!
Lördagen hade bestämt att bjuda på höstväder så då gör man just precis det man gör på hösten; Ingenting!
Förutom att lägga om picclinen då det vill säga för jag jade återigen fått en allergisk reaktion så jag hade kliat av mig det under natten... Inte helt okej eftersom att den går direkt nästan hela vägen till hjärtat...
För att inte tala om Söndagen som man nästan kunde tro var första advent; Iskallt och inte alls inbjudande att ta sig för allt för mycket... Gjort klart för Loppans resa imorgon( Matsäck bland annat...) har vi ju så klart gjort... Hon är totalt uppe på moln, tror att vi har att göra med en liten äventyrare...Undras vem hon kan brås på?!? ;)
Och imorgon ska jag lämna blodprov för sista gången inför coctailen på Tisdag...
Wish me luck... Är inte mina värden bra så blir det inget... Haha!!! Fattas bara! Brukar ju vara så att när jag mår bra så brukar mina värden vara kajko...
Så håll tummarna mina (rosa)guld-vänner...
Tills dess... Natt Natti...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0